باراش باران در شرق استان کرمان هیچ خسارتی نداشت 

معاون اقتصادی استانداری کرمان گفت: بارش باران در شرق استان کرمان برکت بوده است و خسارت باران در ۵ شهرستان شرقی بسیار جزئی بوده است.

حسن زاده  در بم گفت: از لحظات اولیه سامانه بارشی به استان کرمان در ۵ شهرستان شرقی بم، نرماشیر، ریگان، فهرج و گنبکی حضور داشتم و  صبح امروز از سد نساء بم و مناطق کوهستانی شهرستان بم بازدید کردم.

وی با اشاره به اینکه در ساعات اولیه سامانه ستاد بحران ۵ شهرستان شرقی تشکیل شد، بیان داشت: بارش باران بسیار خوب بود و در شهرستان بم،  میانگین بارش باران ۲۵ میلیمتر بود که مشکل خاصی در شرق استان به وجود نیامد.

معاون اقتصادی استانداری کرمان با اشاره به اینکه بارش‌ها  تا عصر امروز در منطقه ادامه دارد، بیان داشت: بارش باران در شرق استان کرمان برکت بوده است و خسارت باران در ۵ شهرستان شرقی بسیار جزئی بوده است.

وی  با اشاره به ریزش کوه که باعث مسدود شدن مسیر شده بود، افزود: خوشبختانه مسیر باز شده است و  قطعی برق روستا‌ها برطرف شده است.

حسن زاده تصریح کرد: یک منزل در فهرج  دچار آبگرفتگی شده  که آب آن تخلیه شده است.  

حسن زاده، مدیر بهره برداری سد نساء بم گفت:  با ورود سامانه بارشی ورودی آب باران به سد نساء ۵ برابر شده است.  

وی تصریح کرد: هم اکنون حجم آب سد ۳۱ میلیون متر مکعب است و  امیدواریم با توجه به فعالیت سامانه تا روز‌های آینده، افزایش قابل قبولی آب ذخیره حجم سد داشته باشیم.

مدیر بهره بر آری سد نساء بم گفت: حدود ۸۰ درصد سد نساء بم خالی است؛ یعنی حدود ۱۳۷ میلیون متر مکعب از حجم سد خالی است و  فقط ۲۰ درصد سد آب ذخیره شده است که امید واریم با وجود سامانه بارشی حداقل حجم ۳۰ درصد آب سد پر شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حسین محمدنژاد
۲۳:۳۹ ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
آقای حس زاده باتوجه بابهران بی آبی هستیم باید مدیریت شود
آخرین اخبار